Het was een onvergetelijke tijd samen. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van ashley eldik - WaarBenJij.nu Het was een onvergetelijke tijd samen. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van ashley eldik - WaarBenJij.nu

Het was een onvergetelijke tijd samen.

Door: ashleyenpim

Blijf op de hoogte en volg ashley

15 Juni 2012 | Singapore, Singapore

Bali…
We hebben de eerste week op bali achter de rug. De andere cultuur hier is wel een beetje wennen. De manier van reizen is hier echt een stuk ingewikkelder dan in het relaxte aussie met ons fijne busje. Om hier van a naar b te komen moet je eerst uitzoeken welke verschillende mogelijkheden er zijn, dit duurt wel even want de meeste mensen willen je natuurlijk de duurste manier aansmeren. Als je dan eenmaal een goedkoop iets hebt gevonden met je met ze in discussie over de prijs want ze vragen hier minstens 3x zo veel voor toeristen als de prijs die ze aan de locals vragen. We hebben het nu een beetje doorgekregen en de prijs die we hebben betaald om van nusa lembongan terug naar het vaste land te gaan is 2,5 keer zo weinig als de heenreis. Op nusa lembongan hebben we nog een paar dagen met onze scooter over het eiland gereden en hebben een heel mooi terrasje aan het strand gevonden wat lag in een prachtige baai. Hier hebben we een hele tijd op het terras gezeten en ook gezwommen in het zwembad aan het strand. We zijn hier ook gaan snorkelen maar nadat we op het prachtige koraal rond de whitsundays hebben gesnorkeld viel dit toch wel een beetje tegen. Daarna hebben we de (veel goedkopere) ferry teruggepakt naar padang bai, een havenplaatsje in het oosten van bali. We waren van plan om hier maar 2 dagen te blijven maar nadat we een Indonesische jongen tegen waren gekomen die nederlands sprak en een eigen boekingskantoor had waren onze plannen al snel gewijzigd. Hij organiseerde namelijk een trektocht over een hele mooie vulkaan op het eiland lombok en ashley was er al snel van overtuigd dat ze dit wel heel mooi zou vinden. Pim was nog niet zo snel overtuigd want dit hield namelijk in dat ze 3 dagen lang elke dag 6 uur de vulkaan op en af moesten wandelen en sliepen in een tentje op een dun matrasje net als op fraser eiland. Toch was pim na een nachtje slapen overgehaald en hadden we besloten deze tocht toch maar te gaan boeken. Omdat we hier ook nog wat van de omgeving wilde zijn hadden we bij deze jongen ook nog een ochtend snorkelen geboekt en zou hij ons 2 dagen rondrijden door het binnenland van bali. Het verblijf in padang bai was verlengd naar 6 dagen. Toch begonnen we te twijfelen of we het avontuur wel iets voor ons was maar we kwamen steeds meer tot de conclusie dat we in Australië al genoeg gedaan hadden en dat we toch echt aan een wat rustigere vakantie toe waren. Ook viel het snorkelen erg tegen en de rondleiding door het binnenland van bali zou ook niet als onvergetelijk worden bestempeld. Daar kwam ook nog eens bij dat ashley steeds meer last van buikpijn en diarree kreeg dus hadden we godzijdank toch maar besloten om die “oow zo mooie” vulkaan te laten voor wat het was en lekker te gaan luieren aan het strand of op je gemak als een eendje in het water te gaan dobberen. Wat waren we blij dat we deze beslissing hadden genomen!! 6 dagen padang bai was dus toch wel een beetje lang maar ach wat kon ons het schelen, nu hadden we dan toch echt vakantie dus…
Na padang bai stond lombok op de planning, alleen wisten we niet zo goed waar we naar toe moesten gaan en een handige lonely planet van bali/lombok hadden we ook niet bij. Na wat te hebben gelezen op internet leek het ons gemakkelijk om de grote ferry naar lombok te pakken en vanuit de haven op lombok naar senggigi te gaan. dit plaatsje lag ook mooi op de route naar de gili eilanden. Toch was dit niet zo’n groot succes want senggigi zou een mooi badplaatsje moeten voorstellen maar bij een paar vergaande glorie-restaurantjes, winkeltjes en hotelletjes bleef het ook. En ja ook het hotel wat wij daar hadden geboekt was 3 keer niks. We hadden eigenlijk 2 dagen senggigi op de planning staan maar nadat we deze ochtend ook nog eens een koud ei als ontbijt kregen wat al een paar uur in een warmhoudbakje op ons lag te wachten hadden we al snel besloten om de reis verder te zetten richting de gili eilanden. Zo gezegd zo gedaan dus onze spullen gepakt en hup in een taxi richting bangsal. Dit is een klein dorpje met een haven vanuit waar je met de boot naar de gili eilanden kan gaan. Ook dit ging niet vlekkeloos en hier werd onze irritatie naar de mensen in Indonesië die op je geld uit zijn tot een waar hoogtepunt geleid. We werden namelijk door de taxi afgezet bij mensen die een kantoortje hadden met bootreizen naar de gili eilanden. Deze mensen beweerden dat je via hun de boot naar de gili eilanden moest boeken en dat je ook meteen de speedboot van de gili eilanden terug naar bali moest boeken want ze zijden dat je dit niet meer kon regelen op de gili eilanden. Dit geloofden we niet en we waren niet van plan om dit via hun te boeken want ze vroegen 3 x zoveel voor de speedboot als dat je dezelfde tocht in padang bai zou boeken. Toen ze doorkregen dat ze aan ons niks konden verdienen hadden ze iets anders bedacht om ons toch van ons geld te beroven. Ze zeiden namelijk dat we op de public boot nog zo’n 3 uur moesten wachten en dat ze ons nu meteen met hun privé-boot wel naar gili trawangan konden brengen want hun familie stond daar te wachten om naar lombok te komen. Dit vond pim een best goed plan want hij werd helemaal gek van het gezeur aan zijn hoofd dat we de boot perse bij hun moesten boeken. Dit zou dan zo’n 25 euro kosten en dan waren we van ze af. Wat bleek is dat ze ons helemaal niet met hun prive-boot naar gili trawangan brachten maar ze gooide onze tassen snel in de public boot die overvol met mensen zat en dus gingen we toch gewoon met de public boot mee die eigenlijk maar 1 euro kostte. Nu hadden we het even helemaal gehad met al die afzetters hier en de vakantiestemming was even tot een dieptepunt gedaald. Toch hadden we er ons al snel bij neergelegd toen we op het relaxte eilandje aan waren gekomen en waren al snel opzoek gegaan naar een leuk hotelletje. We hadden een hotelletje gevonden bij een leuke duikschool waar het best gezellig was en het was best leuk om te zien hoe iedereen daar heel de dag bezig is met duiken. Na dit een paar dagen te hebben aangekeken hadden we besloten om zelf ook maar eens een introductieduik te gaan maken want het leek ons toch wel heel erg leuk. Eerst kregen we 3 kwartier theorie en werden alle basishandelingen uitgelegd. Daarna gingen we met de instructeur het zwembad in en moesten we alle basishandelingen uitvoeren. Vooral voor pim was het anders ademen wel even wennen en ashley had wat last van haar oren als ze dieper onder water ging. Toch ging alles heel goed en hadden we erg veel zin om de zee op te gaan. De instucteur die we hadden was heel duidelijk en ook erg leuk, dit is wel fijn voor de eerste keer want dan leer je alles in een keer goed aan zodat je ook lekker op je gemak kunt duiken. Toen we eenmaal in de zee waren zagen we pas echt hoe mooi het allemaal was onder water en we vonden het helemaal geweldig. We zijn nog een keer met een duik mee geweest naar shark point, helaas hebben we geen haaien gezien, maar wel een octopus, schildpadden, een kogelvis en nog wat andere rare vissen. verder hebben we op dit relaxte eilandje een beetje aan het strand gelegen, in strandtentjes gegeten en gedronken en een beetje over het eiland gefietst. Een dag voordat we naar padma bali gingen hebben we de speedboot terug naar bali gepakt en hebben in een klein hotelletje vlakbij padma resort gezeten.
Nu hadden we dan echt vakantie, we hadden ingecheckt voor 12 dagen in het luxe resort padma bali. De eerste dag onze spullen op de kamer gepleurd, even op internet gekeken waar erich, audrey, mileau en miriam ergens rondvlogen en daarna even wat gaan eten. Toen was het al bijna 9 uur en zijn we voor in de lobby gaan zitten om de andere vakantiegangers op te wachten. Ashley was een beetje zenuwwachtig en bij elke taxi die aankwam hoopte ze dat ze erin zaten. 50 taxi’s verder kwamen ze dan eindelijk aan. Ook hun hebben even de spullen in het huisje gezet en daarna waren we toe aan een lekkere cocktail. De volgende dag hebben we op ons gemak aan het zwembad gelegen en hebben van het happy hour genoten. De rest van de vakantie hebben we dit nog een paar keer herhaalt, maar we zijn ook sportief bezig geweest. Jawel we zijn gaan fietsen. Gelukkig werden we wel bovenaan de berg afgezet en hoefde we 90% van de fietstocht niet te trappen maar moesten we remmen. Vooral mileau had het gemak want die zat bij pim achterop en hij hoefde alleen maar “Harder pim” te roepen, verder zat hij wel goed op z’n stoeltje. We zijn langs de route gestopt bij een balinees huisje en hebben gezien hoe ze daar leefden. Dat was wel erg interessant. Die hebben echt alleen maar een hok waar een matras in ligt en daar slapen ze. Ook de keuken was niet veel meer dan een vies hutje waar je ergens een vuurtje kon stoken en dan hing je er een pot boven om te koken. Ook zijn erich, miriam en pim nog gaan duiken, op het lunchpakketje naar (een oude sandwich en een koud zakje friet) was het heel leuk. We hebben ook met zn alle het Nederland - Denemarken gekeken, maar hier heb ik verder niet zoveel over te melden. Al met al waren deze dagen echt heel leuk geweest. We hebben met z’n vooral veel lol gehad, lekker gegeten en gedronken en op ons gemak gedaan. Beter kun je zo’n vakantie toch niet afsluiten? Wij hebben het super gezellig met jullie gehad.
Hoe gezellig het was met z’n alle merkte we pas toen ze weer weg waren. Het was toen opeens wel erg stil, normaal waren mileau en audrey wel de lolbroek aan het uithangen, pim en erich waren elkaar/andere aan het vervelen. of miriam en ashley waren weer effe lekker aan het kletsen. Toch was het ook wel mooi om samen de vakantie af te sluiten. Vooral het inpakken van onze spullen die we 3 maanden lang mee hebben gesjouwd was het toch wel even een moeilijk momentje. In een flits gaat dan die hele mooie, gezellige en vooral onvergetelijke reis aan je voorbij en besef je dat je het met z’n 2e toch wel erg goed hebt gehad. Als je elkaar dan bedankt voor de onvergetelijke 3 maanden samen op reis dan is het best wel moeilijk om het droog te houden (zelfs voor zo’n stoere hunk als pim).
We zitten nu in singapore te wachten op het vliegtuig terug richting esbeek/tilburg en willen even iedereen bedanken die ons trouw hebben gevolgd en ons op de hoogte hebben gehouden van het laatste nieuws in esbeek en alles daar omheen.

“ het was een fantastische reis, prachtige dingen gezien, leuke mensen ontmoet, veel van de wereld ontdekt, onvergetelijke ervaringen opgedaan, veel geleerd,maar we hebben er vooral erg van genoten! Toch kijken we er ook erg naar uit om iedereen thuis weer te zien, we hebben jullie gemist. Met een voldaan gevoel en een glimlach stappen we straks het vliegtuig in, nog 20 uur te gaan voordat we Nederlandse bodem bereiken. Tot zo en Allaaf! Xxx Ashley en Pim

• 15 Juni 2012 - 12:37

Djessy:

leuk dat je daar je zin hebt en ik mis je heel erg en heb je zin in het vliegveld. gr.djessy

• 15 Juni 2012 - 14:57

Petra En Peter:

Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad. Een goede reis terug en tot morgen.

Heel veel groetjes.

• 15 Juni 2012 - 15:06

De Boyeetjes:

als jullie dit lezen zijn jullie dr alweer,ook wij hebben natuurlijk genoten in bali afijn dat wist je wel ,vind het wel weer super leuk dat jullie nu weer wat dichter bij zijn ,en anders die kleine draak wel ,want die moest toch wel huilen dat hij bij jullie wou blijven !!dikke kus en zie je morgen nog wel

• 15 Juni 2012 - 19:36

Mama En Joop:

Wij gaan zometeen slapen en gaan jullie morgenvroeg ophalen in Dussedorf.Bij thuis komt is natuurlijk deze onvergetelijke reis afgelopen en gaat het gewone leven weer beginnen.Altans voor een paar weken want dan vertrekken we weer naar Italie met jullie.
    Voor nu een prettige voortzetting van de terug reis en tot morgen.XXX mama en Joop

• 09 Juli 2012 - 18:30

jenica

( jenicaithamar@yahoo.com )

• 31 Augustus 2012 - 15:04

Arend En Marietje:

Hallo Ashley en Pim wel een beetje laat maar even een vraagje we hebben een hele mooie foto van jullie tweeen gemaakt s,avonds in onze camper in Victor Habour als jullie hem willen geef dan even je e-mail adres dan kan ik hem opsturen. groeten vanuit dedemsvaart arend en marietje

• 27 September 2012 - 11:29

Ashley:

Hallo Marietje, Arend.

sory voor de late reactie maar niet meer op de site gekeken.. Maar ik wil de foto wel graag. Mijn e mail adres is

ashleyvaneldik1@hotmail.com

Hoe is het met jullie??

wat is jullie site ookal weer want ik wil jullie verhaaltjes nog lezen maar weet de site niet meer.. Groetjes Ashley en Pim.

• 27 September 2012 - 11:29

Ashley: