kangeroo island is wel verrekus schon zeg - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van ashley eldik - WaarBenJij.nu kangeroo island is wel verrekus schon zeg - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van ashley eldik - WaarBenJij.nu

kangeroo island is wel verrekus schon zeg

Door: ashleyenpim

Blijf op de hoogte en volg ashley

25 Maart 2012 | Australië, Warrnambool

Hallo lieve allemaal..
Hier zijn we dan weer uit dat mooie verre aussie.
We zijn gebleven bij kangeroo island. S ochtends vroeg vertrokken vanuit het hoofdplaatsje van kangeroo island Kingscote. We zijn naar seal bay gereden waar het nog heel goed weer was. De entree bedroeg hier 15 dollar p.p. maar voor speciale gasten zoals ons is het gratis... in seal bay loop je vanaf de duinen heel mooi richting zee. Als je beneden komt zie dat het strand helemaal vol ligt met luie zeeleeuwen. We hebben hier een aantal mooie foto’s gemaakt van het uitzicht en de zeeleeuwen. Ook van zeeleeuw pim is een plaatje geschoten ondertussen dat hij stond te brullen: “wuaaaaw, ik ben een leeuw”. Vanuit hier zijn we verder gereden naar vivonne bay. In ons boek van aussie stond dat dit het mooiste strand was van heel aussie… wij hadden er meer van verwacht. Desalniettemin hebben we ons er toch vermaakt en heeft pim er opgetreden als pudding tarzan. Zie foto’s op ashley’s facebook. Nu gingen we opzoek naar een camping om even wat te gaan eten en daarna wilden we naar de remarkable rocks, want deze blijken bij zonsondergang heel mooi te zijn. Maar rond een uur of 4 begon het te regenen en dit bleef heel de avond doorgaan dus hebben we maar een potje gekaart in het busje en op zijn we op tijd gaan slapen. Op de camping waar we stonden liepen veel kangeroo’s. Ashley dacht even mooie foto’s van ze te gaan maken maar toen de kangeroo dichter bij het vogeltje kwam wist ashley niet hoe snel ze naar het busje moest rennen om veilig achter het raam te gaan zitten. Ook toen we uit de wc kwamen stond er opeens een kleine kangeroo voor ons waar ashley er van schrok en zoals gewoonlijk luidkeels begon te gillen. Nu wist de kangeroo niet hoe snel hij weg moest komen. Daarna had ze medelijden met het kleine kangerootje, maarja.. dat was te laat.
De volgende dag zijn we eerst even naar the admirals arch geweest. Dit was heel mooi alleen het stonk er wel naar zeehondenpoep van de zeehonden die onder op de rotsen lagen. Hier nog een paar mooie foto’s gemaakt. Onderweg naar de remarkable rocks hebben we nog wat leuke foto’s gemaakt van het uitzicht over zee. Eenmaal aangekomen bij de grote stenen vonden we ze erg mooi en hebben ze dan ook van alle kanten gefotografeerd. Daarna heeft pim nog even lekker in de speeltuin gespeeld en heeft een aantal stenen beklommen. Hij was weer even terug in zijn kindertijd. Alleen hij miste zijn vriendje sjaakie om samen te pelen. Nu moesten we aan gaan rijden richting de veerboot want hier moesten we om 4 uur zijn en we waren aan de andere kant van het eiland, lokale tijd 13:30. Omdat we flink hadden doorgereden waren we ruim op tijd aan de andere kant dus konden we nog even naar peddington beach. Dit was een mooi strand dus het was goed dat we het busje flink op zn staart hadden getrapt. Maar om kangeroo island even samen te vatten: "het was hier verrekes schon".
Terug op het vaste land zijn we doorgereden naar victor harbor, naar de favoriete camping van ashley waar we 3 dagen eerder ook hebben gestaan. Dit was de favoriete camping van ashley omdat hier gratis internet is. Hier hebben we 2 dagen gestaan omdat we inmiddels toch een flinke zak was hadden en omdat de camper aan zn eerste reiningingsbeurt was. De camper schoon maken was ons toch aardig gelukt, alleen dat laatste.. de was doen ging niet zo goed. De was is 2x in de droger geweest, heeft een hele poos buiten in de wind gehangen, maar rara hoe kan het… hij is nu, 3 dagen later, nogsteeds niet droog. Wij snappen er niks van?? Heeft iemand soms wat tips voor ons??? Onze oplossing is: NIETMEER WASSEN!!! Het wassen laten we wel aan onze moeders over, en loes laat de strijk op haar beurt weer aan haar moeder over... toch loes. Verder zijn we nog uitgenodigd door onze nederlandse buren voor een kopje koffie, een pilsje en een wijntje. Dit was erg gezellig en we hebben nog wat tips gehad die we goed kunnen gebruiken.
De volgende dag zijn we naar de grampians gereden, een bergachtig gebied 200 kilometer het binnenland in. Onderweg bij het tanken zijn we tot een nieuwe onddekking gekomen. Australiërs zijn niet goed in het teruggeven van wisselgeld. Voor de 2e keer is het gelukt om teveel terug te krijgen. De truck: voor 37,50 dollar tanken en bij het afrekenen 52,50 geven. Je krijgt dan 20,- dollar terug… tel uit je winst. In de grampians hebben we onze eerste wandeling van de vakantie gemaakt, en dit was meteen een flinke knaap. We hebben zeker 8 kilometer gelopen waarvan de helft bergop, en niet een berg zoals de slikkenberg, maar eentje van de buitencategorie. Toch was het wel de moeite waard, want het was een hele mooie wandeling. De volgende dag zijn we nog naar een paar watervallen in dit gebied gaan kijken en toen zijn we richting the great ocean road gereden. Nu staan we op een camping aan het begin van the great ocean road en daar kruipen we nu ook onder de lakens.

Welteruste vanuit het mooie aussie,

Ps. Houdt ons even op de hoogte van het laatste nieuws in nederland. Danku..

• 25 Maart 2012 - 13:53

Tante Karin:

hoi hoi
    wat n belevenissen allemaal leuk dat jullie het nog steeds zo naar jullie zin hebben
    en dat wassen komt ook wel goed hoor!!!! we hebben het ook moeten leren je hebt nog ruim 2maanden hihi
    nou doeiiiii dikke kus

• 25 Maart 2012 - 15:14

Mamapapasjaakiemilea:

hey hallo
    mama zegt zo wat jullie allemaal mee maken ,denk dat ik t wel leuk vind ,heb gisteren tegen papa en mama gezegt ; ik ga naar australie toe ohw zeiden ze wat ga je daar doen ,volgens mij wisten ze t nog nie maar heb gezegt natuurlijk naar pim en ashley toe !!! pff ze moeten nog veel leren die ouders van mij of worden ze al vergeetachtig !!!
    wel leuk hoor dat jullie het zo naar de zin hebben .....gisteren was hier lichtjes tocht en ik heb heel hard gereden van n berg af ,ging echt heel haaaaaaaaard en ben nie gevallen ,mama poepte bijna in de broek omdat t te hard ging ,verder door t schuim,veeeeeeeel schuim ,grote lichtstraat gereden was echt gaaf en vuur gemaakt want t was al donker ,en achter ons waren allemaal meisjes achter t raam in rood en op straat ,en n grote grote auto (limo)en bij ons thuis was guus op t huis te zien,toen was ik echt wel moe ,maar zei tegen mama ik ben nie moe ,maar ben toch met adriano film gaan kijken ,en chipjes gegeten !!
    ook wist ik mama weer aan t lachen te maken ,wat eigelijk niet de bedoeling was want ze begon streng tegen me te praten maar lukte dr niet om dr lach in te houden ,dat weet je wel he ashley hoe dat gaat ha ha ha ,maar ik zei dus ,mama kom eeeeens ,mama kwam ,ik zei ; stomme ezel !!!!!!ik had heel veel lol maar denk dat ze t nie zo leuk vond .heb ik gehoord in de film de sprookjes boom ,en vond het zelf denk t grappigst ,dus zeg t graag tegen iedereen die wat tegen me wil zeggen ha ha ha .
    en gisteren heeft lorenzo ook met mij geoefend op mn fiets ,ging al heel goed ,kon al n piep klein stukje zonder hulp (en zijwieltjes),maar weer vonden papa en mama (die aan t werk waren ) t nie leuk ,vinden me te groot worden !!!stomme ezels !!!ha ha ha .
    ik ga weer !! fietsen op mn kleine tracktor ,op school hebben ze n grote ,wou die thuis ok wel ,maar mama zegt dat ik dr al 1 heb pfff,stomme ezels ,is toch geen grote ,!!nu krijg ik m van bianca en arjan ha ha ha !!
    doei lieve stomme ezels xx jullie sjaakie mileau

• 25 Maart 2012 - 16:37

Peter, Elian En Ilse:

Hi aussie!

zijn jullie de mensen daar Esbeeks aan het leren ofzo? Ennuh.. Ashley die kangoeroes niet laten schrikken, das ziellig:P!
    We zullen jullie op de hoogte houden van het Esbeekse en we blijven het zeggen: geniet van jullie mooie ervaringen!

Heel veel liefs, Esbeek

P.S. We hebben de wisseltruc aan ons pap door gegeven, die zal het wel interessant vinden!

• 25 Maart 2012 - 18:51

Danielle Vd Peet:

Hee luitjes,

Klinkt niet verkeerd allemaal. Leert ze daar in ieder geval maar 's goed brabants!! Hilarisch, jullie verslag, ik zie het allemaal zo gebeuren (en zoals ik in de reacties lees is er schrijftalent genoeg in de familie!!!). Je kan de was ook opsturen naar de mama's??? Meteen ruimte over om nieuwe aanwinsten mee naar huis te nemen!! En ligt straks alles thuis alweer gestreken in de kast, met dank aan moeders/oma's!!! Hier lijkt het af en toe al wel zomer, en zeker met jullie verhalen erbij is een vakantiesfeertje zo in huis. Maar goed, wij werken gewoon door hier!!! What's new hier (hoe gaat het trouwens met je Engels Ashley, verstaan de Aussies en jij elkaar al een bietje???) Sanne lakt haar nagels nogsteeds (die van) Thijs ook, en koen wordt ook een steeds grotere boef, letterlijk en figuurlijk, zoals door jou voorspeld Ashley! Verder hebben we de trampoline overgenomen van jullie loes, en nu staat, tot enorme blijdschap van onze kinderen, dat toch eigenlijk wel erg grote ding in onze eigenlijk toch wel kleine tuin. Inschattingsfoutje van ondergetekende. Ach, kindjes zijn er super blij mee!! Ik ga weer eens luxaflexjes afpoetsen, tot een volgende keer!!

Geniet, Gr. Danielle

• 26 Maart 2012 - 11:13

Marloes:

Ga wederom zo door! Ik lees graag door :D

• 27 Maart 2012 - 13:58

Joop:

Jullie hadden de nederlandse buren buren de was moeten laten doen.

• 29 Maart 2012 - 13:28

Yvonne:

Wat een dagen hebben jullie. Geweldig! Met belangstelling volgen we de verslagen die jullie schrijven. Komen er ook nog foto's in het fotoboek? Fantastisch om zo rond te reizen. Geniet er maar van!
    Heel veel groetjes van yvonne, gerben, stefan en eline

• 29 Maart 2012 - 18:05

Mama:

Hey luitjes,
    Fijn om te horen dat jullie het erg naar jullie zin hebben.Ik vind het ook fijn dat we zoveel kontact hebben via skype en de gewoone telefoon.
    Laat de was maar aan mama over dan doe ik de stijk wel weer naar oma.
    XXXXXXXXXXX mama

• 29 Maart 2012 - 18:12

Djessy:

ik mis je, en nog heel veel dagen tegaan. hoe hou ik dat vol kan ik dat wel zonder jou, nee ik denk het niet of laat dat denken er maar af gr. djessy

• 29 Maart 2012 - 18:14

Senna.:

Ik ben blij dat je ver weg bent zodat ik lekker je kleren en schoenen aan kan.
    Zou je er niet nog een jaartje aan kunnen plakken,alleen zijn dan je kleren helemaal versleten..
    Veel plezier daar en tot volgend jaar dan he...
    groetjes en XXXXXXXX Senna

• 01 April 2012 - 05:26

Arend En Marietje:

hallo ashley en pim we lezen dat jullie een mooie reis maken en we weten zeker dat jullie de great ocean road mooi zullen vinden.wij hebben onder de grond geslapen in coober pedy en gisteren naar urulu(ayers rock)en kata tjuta ( de olga.s )geweest een prachtige ervaring. groeten van marietje en arend

• 02 April 2012 - 19:30

Papa:

hoe ist mee mijn schatje daar al veel zon en leut gehad hier is alles oke en schijn de zon joehoe ik hou van jullie dikke kus van die ouwe xxxxxx lovo jou