australie was zo moo. - Reisverslag uit Sydney, Australië van ashley eldik - WaarBenJij.nu australie was zo moo. - Reisverslag uit Sydney, Australië van ashley eldik - WaarBenJij.nu

australie was zo moo.

Door: ashleyenpim

Blijf op de hoogte en volg ashley

19 Mei 2012 | Australië, Sydney

We zitten nu te wachten op het vliegveld tot we naar Sydney kunnen . We waren er al om 13.00 uur en onze vlucht vertrekt om 19.00 dus hebben we tijd om ons verhaaltje te typen

We zijn terug gekomen van Fraser island, we wilden gelijk door rijden omdat de whitesundays al geboekt was en tussen Fraser island en de Whitesundays ligt agnes waters, dat was het laatste surfstrand waar pim kon surfen. Daar wilden we eigenlijk gelijk naar toe rijden maar het was al te donker en we waren zo moe dat we maar naar een free campsite opzoek waren , maar omdat het zo donker was vonden we al die donkere plekjes toch maar niks dus zijn we een camping opgereden en daar gaan slapen. daar was niemand meer bij de receptie dus alsnog gratis geslapen. S’ Ochtends vroeg opgestaan en naar agnes waters toe gereden. Waar pim lekker heeft gesurft en Ashley lekker haar gratis wifi had. Dus allebei blij..
In Agnes waters zijn we 4 dagen gebleven. De eerste dag dat we daar waren zijn we naar een goedkope camping gegaan. Maar dit was toch niet zo’n succes, de BBQ ontplofte, we hadden geen stroom, er waren alleen koude douche, er zaten zatte mensen naast ons en er waren mega veel muggen. Dus al met al geen succes. De ander 2 nachten zijn we naar een goede camping gegaan aan het surfstrand.de 2 dag is Ashley even gaan bakken op het strand. En daarna is ze gaan internetten. Pim heeft heel de dag zijn surf moves uit de kast gehaald. S’ Avonds zijn we Niek tegengekomen, een vriend van Sven uit Baarle-nassau, maar we kende hem al want hij is een paar keer met ons opstap geweest. De 3de dag heeft Pim een surf les gehad en heeft Ashley foto’s gemaakt van pimmetje wanneer hij op het bord stond en is ze het zelf ook nog gaan proberen met ons eigen surfboard. Maar het is toch best moeilijk. De rest van de dag hebben we op het strand gelegen. En s’ avonds met Niek en zijn vriend gaan BBQ-en bij ons op de camping. Dat was erg gezellig.
S’ ochtends zijn we ons surfboard gaan verkopen. Na wat onderhandelen kregen we er toch nog 70 dollar voor. Daarna zijn we aangereden richting the whitsundays we hebben de hele dag gereden. Ondertussen hebben we onze vlucht geboekt van Cairns naar Sydney bij een flight centre. We hebben in het plaatsje clairview geslapen dit is zo’n 250 km voor de whitsundays. Volgende dag zijn we aangereden naar Arlie beach. Hier kwamen we rond 13.00 aan eerst even ingecheckt voor de whitsundays en daarna zijn we naar camping gereden waar we hebben overnacht. we hebben daar nog even gezellig een cocktail gedronken en daarna naar ons bed gegaan. De dag er op zijn we naar de haven gegaan waar onze boot vertrok. Eerst heeft Ashley nog een mooi jurkje gescoord die haar nicht Priscilla erg mooi zal vinden dus denk dat ik hem wel een keer moet uitlenen. Daarna was het tijd om op de boot te gaan en lekker op het dek te liggen bakken. Ashley was dus weer verbrand, maarja dat kan je wel 10 keer zeggen tegen haar . op het eind van de dag zijn we gaan snorkelen. Dat vonden we erg gaaf. Eerst durfde Ashley niet. Maar ze heeft het maar toch gedaan. En vond het geweldig. Terwijl wij aan het snorkelen waren hadden ze ons eten al gemaakt. We zijn vroeg naar ons bed gegaan want we waren best wel moe. S ochtend ging de kapitein al om 5 uur varen op de motor en dus konden we niet meer slapen. Hij is toen naar whitheaven beach gevaren. We hebben aangemeerd in een baai achter whitheaven beach waar via een wandeling over het eiland bij een heel mooi uitzicht over whitheaven beach aankomt. Dit is wel mee van het mooiste wat we hier in aussie hebben gezien, en we hebben best wel veel mooie dingen gezien. Daarna verder gaan varen naar 2 hele mooie snorkelplekken waar het heel mooi was en ook zaten hier heel veel vissen. Dit is eerst wel even raar want de vissen zwemmen recht op je af en ze lijken heel dichtbij doordat je onder water kijkt, maar daarna zie je dat er toch wel hele mooie vissen bij zitten. Hierna gingen we eten, deze keer was het eten niet echt lekker maar dat heb je weleens. De volgende ochtend gingen we eerst snorkelen, maar terwijl iedereen aan het snorkelen was sliepen wij gewoon verder. Daarna zijn we terug naar de haven gevaren waar we om 11 uur aankwamen. Vanuit hier zijn we aangereden naar in de richting van cairns. We hebben overnacht op een gratis camping met stroom, dit was best chill. De dag erop stond er niks op de planning want onderweg was simpel gezegd geen drol te beleven, dus zijn we maar in een keer naar innisfail gereden. Dit is een plaatsje aan het begin van de tablelands. In innisfail hebben we ook op een gratis camping geslapen waar we 2 nederlanders tegen zijn gekomen, judith en joost. Hier hebben we s’avonds een hele tijd mee gekletst. De volgende dag zijn we de tablelands ingereden. Het eerste stuk was een watervalroute. Joost en judith hadden vandaag dezelfde route op de planning staan dus was kwamen we elkaar bijna bij elke waterval tegen. Ashley had er naar 5 watervallen wel genoeg van dus de laatste paar heeft pim in z’n eentje gedaan. S’ avonds zijn we naar dezelfde camping als joost en judith gereden. S’ avonds hebben we samen gegeten en daarna nog wat gedronken en gekletst. De volgende ochtend lekker uitgeslapen. We lagen hier eigenlijk wel heel lekker en we hadden gratis internet dus hebben we besloten om hier nog maar een dag langer te blijven. Judith en joost moesten de volgende dag hun busje inleveren in cairns dus zij moesten wel door. Wij hebben deze dag een beetje geluierd en ook nog even ons busje opgeruimd, dit was wel nodig. Je moet je ongeveer voorstellen dat het de troep op ashley’s kamer en de troep op pim’s kamer bij elkaar is, en dan in een busje van 4 bij 2. Dus deze dag hebben we hard gewerkt. de dag erop zijn naar wat kratermeren geweest en hebben we figtree’s gezien. Dit zijn tientallen bomen die in, op en om elkaar heen zijn gegroeid. Het resultaat is een boom van 30 meter doorsnede en 45 meter hoogte. Daarna zijn we naar het plaatsje mossman gereden waar we hebben overnacht. de volgende dag zijn we naar cape tribulation gereden, dit vonden we niet zo heel veel voorstellen en dus zijn we hier ook niet lang geweest. S’ middags zijn we naar port douglas gereden waar we door het stadje zijn gelopen en daarna op een leuk terrasje met live muziek wat hebben gedronken. Daarna zijn we naar een camping bij een hostel gereden, dit vonden we wel weer een keer leuk want hier zat een mooi zwembad bij en we zaten weer even tussen de backpackers. Hier hebben we lekker gekookt en toen nog wat gedronken in het hostel. De dag erop zijn we naar cairns gereden waar we 3 dagen op een camping hebben gestaan. Vanuit hier zijn we naar kuranda gegaan, een Aboriginal dorpje net boven cairns. Dit zou heel leuk moeten zijn, maar ons viel het een beetje tegen want van de aboriginals was vrijwel niks te zien. Ook zijn we een paar keer naar het shopping centre in cairns geweest. Op de camping stond het ook vol met nederlanders dus we hebben nog flink wat kunnen kletsen. Vooral ashley want zij is altijd blij als ze nederlanders ziet, dan kan ze tenminste een gesprek voeren. Hier hebben we de laatste dag de grote schoonmaak van ons busje gehouden en toen was het alweer tijd om ons busje in te leveren. Dit was wel een beetje raar want er was bij het inleveren niemand van onze eigen verhuurmaatschappij. We moesten het busje inleveren bij een andere maatschappij die keken of alles goed was en we moesten zelf overal contact over opnemen met onze eigen verhuurmaatschappij. Daarna zijn we naar het vliegveld gegaan en om naar sydney te vliegen. Daar hebben we 2 dagen in een hostel geslapen wat ashley nooit meer doet er sneurkte iemand zo hard dat ze niet kon slapen achja. We hebben nog even gewinkeld in sydney. Nog even een ipad 2 gekocht. En lekker iets gegeten op een terrasje. En nog hele mooie foto,s gemaakt..

Liefs van ons

• 20 Mei 2012 - 08:03

Mama:

he ashley en pim.

wat een mooie verhaal weer .ik ben een beetje jaloers geworden.wat hebben jullie het toch leuk naar jullie zin daar.ik ben heel blij dat het zo goed gaat en dat jullie het samen zo leuk hebben .nog heeeeeel veeeel plezier daar nog .xxxxxxxxxxxxxxxxxxx mama

• 20 Mei 2012 - 19:33

Lianne:

Ha Pim en Ashley, jullie hebben weer een prachtig verhaal geschreven. Leuk ook om zelf straks terug te lezen en de herinneringen op te halen samen. . Aussi is voor mij veel te ver en veel te lang vliegen, maar ik ben heel benieuwd naar jullie foto's. Da's dan toch een beetje op reis. Nog een paar mooie weken gewenst op Bali.
    Lieve groeten van Martijn en Lianne