Van sydney tot Fraser island - Reisverslag uit Sydney, Australië van ashley eldik - WaarBenJij.nu Van sydney tot Fraser island - Reisverslag uit Sydney, Australië van ashley eldik - WaarBenJij.nu

Van sydney tot Fraser island

Door: ashleyenpim

Blijf op de hoogte en volg ashley

02 Mei 2012 | Australië, Sydney

Goedemorgen/middag/avond dames en heren,
Hier zijn we weer vanuit australie. Om heel eerlijk te zijn hebben we weinig tijd om een verhaaltje te typen, want er zijn zoveel mooie dingen te zien, maar we kunnen jullie natuurlijk niet in de steek laten.
Zoals enkele al wisten hebben we besloten om niet meer naar Alice springs en Darwin te gaan maar rechtstreeks naar Bali om daar genoeg tijd te hebben om het mooie eiland te zien. Maarja.. door deze verandering moesten we onze vlucht veranderen en dit was een heel gedoe. We hebben vele malen met Disma gebeld en ge-e-mailt, maar door het tijdsverschil was dit niet erg makkelijk. Zodra we een bevestiging hadden gestuurd naar Disma om de vlucht te wijzigen was de vlucht alweer duurder geworden en hadden ze weer een nieuwe bevestiging nodig. De prijs was zo opgelopen tot 1200 euro voor het omboeken van de tickets en we moesten ook 2 dagen op het al geboekte hotel padma Bali inleveren. Dit vonden we echt te gek worden dus zijn we zelf naar de vliegmaatschappij Qantas gaan bellen en heeft Pim een uur aan de telefoon gehangen om de vlucht te wijzigen en heeft in z’n beste engels de ticketagent moeten overtuigen dat hij boos was en dat hij gewoon eerder van Australië naar Bali wilde. Uiteindelijk kunnen we nu vanaf Sydney naar Denpasar (Bali) vliegen voor 650 dollar, dat is zon 550,- euro. Nu moeten we alleen nog in Sydney zien te komen maar dat zal wel lukken. We waren van plan om rond 18 mei naar Bali te gaan, maar de vlucht die we nu hebben geboekt is al op 13 mei. Dit is niet zo heel erg aangezien uit eten op Bali een paar euro kost en dat een glas bier in Australië net zoveel kost als een fust bier in Bali. (Pim blij!!) nu zitten we in totaal een goede maand op Bali dus kunnen we ook nog even naar Lombok gaan. Ook is het nu zo dat we onze 2 dagen Padma Bali niet in hoeven leveren dus we komen gewoon 16 juni om half 10 ’s ochtends aan in dusseldorf.
Met ons reisverslag waren we gebleven net voor het mooie en relaxte Sydney. De eerste dag zijn we even het drukke Sydney ingereden met ons busje om even naar het informatie centrum te gaan voor een camping uit te zoeken. Toen we bij een parkeergarage aankwamen zagen we dat we voor een half uurtje 9 dollar kwijt waren en dat je voor een half uur tot een uur 16 dollar betaalde, dus hebben we de auto maar ergens langs de kant gezet en is Pim in z’n eentje even snel naar het informatiecentrum gegaan. Daar wat informatie over de camping en het vervoer naar het centrum van Sydney. Toen we naar de camping reden dachten we dat we er waren maar we waren een begraafplaats opgereden. Ashley dacht echt dat we tussen de lijken sliepen dus ze wou er al foto’s van gaan maken maar toen we de lijkenwagens zagen besefte we toch dat we verkeerd zaten. Een klein stukje verder was onze camping, tegenover de lijken. daarna eventjes onze was gedaan. Deze keer was het wel goed gelukt en waren de kleren de volgende dag mooi schoon en ook belangrijk, ZE WAREN DROOG!! ’S Avonds zijn we gaan internetten en toen Ashley naar de wc liep vanuit het internetcafé viel er een wombat uit de boom. Ze scheen met haar zaklamp naar het beest waarop hij naar haar toe rende, Ashley wist niet hoe snel ze weg moest rennen. Naar het internetten zijn we gaan slapen. De volgende dag waren we van plan om in Sydney door de winkelstraten te gaan lopen en winkeltjes te kijken. Maar deze dag was het goede vrijdag en waren alle winkels dicht, tja.. toen maar op een terrasje gaan zitten en weer eens een overheerlijke chocolate mudcake op. Daarna nog eventjes naar het opera house geweest waar Pim even een mooi operaatje heeft gezongen. Via het opera house zijn we een park ingelopen en daar even op het gras gelegen. Toen was het al weer tijd om de trein terug te gaan pakken naar de camping.
De volgende dag zijn we wel optijd opgestaan om naar sydney te gaan en hebben we een ticket voor trein, bus, tram en de veerboot gekocht. In sydney aangekomen zijn we eerst naar een straatartiest gaan kijken. In zijn stukje hoorden ook een dans waar hij ashley voor vroeg. Dus haalde ashley haar dansmoves even uit de kast voor het grote publiek. Daarna hebben we de veerboot naar de haven van sydney gepakt waar we wat hebben gegeten en gedronken. Onderweg keek je vanuit het water op het opera house en op de mooie harbour bridge. Hierna zijn we naar bondi beach geweest waar we even lekker op het strand hebben gezeten. We zijn er niet zolang geweest want we moesten optijd terug zijn in sydney om bij zonsondergang de veerboot naar manly te nemen. Dit is heel mooi want dan zie je bij schemer het opera house en de harbour bridge achter elkaar liggen. Hierna zijn we lekker oesters gaan eten in een oesterbarretje aan de waterkant met een goede fles wijn. toen zijn we weer terug naar de camping gegaan en gaan slapen.
Naar sydney kwamen de blue mountains. De weg ernaartoe duurde erg lang door de vele wegwerkzaamheden. Toen we aankwamen bij de blue mountains en we naar de three sisters gingen kijken moesten we eerst een weg zoeken tussen honderden chinezen om maar iets te kunnen zien van de three sisters. Dit vonden we al niks en toen we weer terugkwamen bij de auto zagen we dat we een parkeerboete van 150 dollar hadden gekregen. We hadden het al snel gezien en waren maar meteen door gereden richting het noorden. En 150 kilometer verderop in het dorpje windsor een camping gepakt. Dit bleek echter wel een kampo-camping te zijn maargoed.
De dag erop zijn we eerst op ons gemak boodschappen gaan doen en toen aangereden naar port stephens. Omdat het hier een paar dagen vakantie was wegens pasen waren de campings in port stephens allemaal rond de 65 dollar. Dus hebben we deze nacht maar een camping langs de weg gepakt van 20 dollar. Ook zat de tegenover de macdonalds dus was ashley blij met haar wifi. De dag daarop zijn we naar port stephens gereden en daar door het dorpje gelopen. Het was alleen heel slecht weer dus hebben we maar een camping opgezocht. De dag daarop was het ook slecht weer en dus hebben we uitgeslapen en in de middag naar het dorpje gelopen waar we in een tentje wat hebben gedronken. ’s Avonds hebben we lekker ge-barbecuet. De laatste dag in port stephens was het iets beter weer en dus zijn we toen een quad-tour gaan maken door de duinen. Dit was wel heel gaaf alleen de quads gingen niet zo heel hard, maar de duinen waren wel heel gaaf om doorheen te crossen. Naar de quad-tour zijn we nog 100 kilometer doorgereden en hebben daar op een gratis camping met stroom gestaan.
De volgende dag zijn was het heel mooi weer dus hebben we besloten om naar het strand te rijden. Toen we aankwamen op het strand zag pim dat het een heel mooi surfstrandje was waar veel gesurft werd dus wou hij toch echt een surfboard gaan kopen. Dus eerst even naar het plaatselijke surfwinkeltje geweest om een surfboard te halen. Het was toch best moeilijk om op het bord te komen maar ashley dacht dat het niet zo was en wou het ook wel eens proberen. Nouja… ashley kon nog niet eens op het bord blijven liggen, laat staan dat ze erop kon staan, toch vond ze het wel leuk. Toen we genoeg hadden van het strand zijn we doorgereden naar port macquarie waar we op een heel mooi plekje recht aan zee hebben overnacht. De volgende morgen vroeg opgestaan want deze dag was het slecht weer en we zaten zo’n 500 kilometer van byron bay af dus zijn we maar in een keer naar byron bay gereden. Hier kwamen we rond half 5 in de middag aan. Toen we hier aankwamen leek dachten we dat we echt in het hippietijdperk waren beland. Het waren echt hele rare mensen, maar er hing echt wel een relaxte sfeer. Eerst even naar het weer gevraagd voor de komende dagen, het was k*tweer. We zijn toen maar meteen opzoek gegaan naar een camping, want met al die hippies op straat is slapen langs de weg verboden. Ze vroegen ook meteen 50 dollar voor een camping dus dit vonden we wel een beetje belachelijk maar goed. de volgende dag even door het dorpje gelopen en pim wou gaan surfen maar het weer was echt te slecht. We hebben maar besloten om verder door te rijden want het zou de komende dagen toch niet beter worden. We zijn toen doorgereden naar coolangata. Een plaatsje waar je ook goed kan surfen. Gelukkig was het hier iets beter dus pim is lekker een paar uur gaan surfen en ashley is tegenover het strand op internet gegaan.
De dag erop stond surfers paradise op het programma, dus pim helemaal blij maar helaas, het was alweer slecht weer. Dus toen even door het stadje gelopen en weer verder gereden. We zijn brisbane voorbij gereden omdat we toch wat minder tijd hebben in australie vanwege de omboeking naar bali.
De dag erop waren we van plan om naar noosa heads te rijden, ze zeggen dat dit het saint tropez van Australië is, dus we waren erg benieuwd. Deze dag hebben we 50 kilometer van te voren een camping gepakt, want we hadden geen zin meer om verder te rijden. De camping was aan het strand dus pim is nog even gaan surfen. ’s Avonds lekker een garnalenpasta gemaakt. De dag erop vroeg opgestaan om naar het saint tropez van Australië te gaan. eenmaal daar aangekomen was het toch heel anders als dat we hadden verwacht. Vooral pim was wel wat anders gewend als je het echte saint-tropez al hebt gezien. Maar gelukkig was het heel goed weer en was er een heel mooi strand en de golven waren ook perfect om te surfen. Hier is het pim voor het eerst gelukt om wat langer op z’n surfboard te staan als 5 seconden. Toen we genoeg hadden van het strand zijn we nog een stukje verder gereden naar tin can bay. Dit was een tip van mensen die we eerder zijn tegengekomen in port stephens, want hier kon je namelijk ’s ochtends vroeg dolfijnen voeren die naar dit dorpje komen omdat ze hier enkele jaren geleden een dolfijn hebben gered. We hebben 10 kilometer van te voren geslapen. Dus de volgende ochtend heel vroeg op want je moest al om 7 uur op het strandje zijn waar de dolfijnen kwamen. Om de dolfijnen te voeren kon je een visje kopen en deze mocht je dan aan de dolfijnen geven. Ashley vond het dode visje eigenlijk te vies om in haar handen te pakken, maar om de dolfijnen te voeren moest ze het wel vast pakken. Ze pakte het visje maar bij z’n staart vast om het zo min mogelijk aan te raken, maar die vlieger ging niet op, ze moest hem echt goed vastpakken. Toen we de dolfijnen hadden gevoerd zijn we doorgereden naar hervey bay, vanuit hier vertrekken de tochten naar fraser island. We hadden onze tocht vanuit een backpackershostel geboekt dus kregen we bij de boeking ook 2 gratis overnachtingen in het backpackershostel. Dit vonden we erg leuk, want we hebben ons die 2 dagen echte backpackers gevoeld. We hebben lekker een beetje relaxt op het hostel gezeten, aan het zwembad gelegen, gebiljart en bier gedronken (in backpackers hostels vragen ze nog enigszins normale prijzen voor een pilsje). de tweede dag zijn moesten we wel even naar een flight centre om onze vlucht om te boeken. ’s Avonds zijn we nog een nederlands stel tegengekomen in het hostel die ook de 3 daagse reis naar fraser hadden geboekt. We hebben samen nog wat gedronken en nog een paar uur gekletst en toen naar bed gegaan want we moesten de volgende dag al om 8 uur klaar staan met al onze spullen om te vertrekken naar fraser.
De volgende dag dus om half 7 opgestaan, onze spullen gepakt, ontbeten en de nieuwe vliegtickets uitgeprint die we de vorige dag om hadden geboekt. Om 8 uur was het dan zover. Alle spullen in de jeep en op naar fraser. Onderweg eerst nog even met zijn alle boodschappen gedaan voor de komende 3 dagen. Om 10 uur hadden we de veerboot naar fraser island. Daar aangekomen eerst naar de andere kant van het eiland gereden waar de hoofdweg over het strand loopt. Naardat we een paar kilometer over het strand hadden gereden zijn we gestopt en hebben we een wandeling gemaakt naar een heel mooi meer. Je liep eerst een stukje door de bossen, dan kwam je bij een hele grote zandduin en dan kwam je bij lake wabby. Hier even lekker gezwommen tussen de vissen, en toen weer terug gelopen. Daarna hebben we een heel stuk verder gereden over het strand langs het shipwreck en the pinnacles. toen in het binnenland een camping gepakt en onze tenten opgezet. Daarna gaan eten en ’s avonds rond het kampvuur een drankspel gedaan met onze nederlands-australische gids adriaan jaspers. Zelf dronk hij het meesten. Naar het eten was het volgens hem dan ook bier O’clock. Adriaantje was een klein dik mannetje met een grote baard, en het boeide hem allemaal niet zoveel wat we deden, als we iets aan hem vroegen zij hij: I don’t give a fucking shit, it’s your bloody holiday. Ook vond hij dat we allemaal engels moesten praten en wie het meest zijn eigen taal sprak kreeg een boterham met vegemite (een heel zout spulletje). Hij was er al snel achter dat ashley de boterham met vegemite kreeg. De tweede dag werden we al om 6 uur wakker gemaakt. Dit vonden we wel heel vroeg, vooral omdat we niet goed hadden geslapen op een matrasje van 1cm.
De tweede dag zijn we eerst naar het een meer gereden midden op het eiland. dit meer zat vol met schildpadden dus we hadden niet zoveel zin om daar tussen te gaan zwemmen. Daarna zijn we terug gereden naar het strand en vanuit daar naar de champagne pools. Dit is een stukje zee afgeschermd door rotsen zodat er geen haaien bij kunnen komen. Daar hebben we even gezwommen en toen zijn we door gegaan naar indian head. Dit is een rots die in de zee uitsteekt. Vanaf boven kun je hier bij goed weer haaien zien, maar het was net iets te bewolkt dus we hebben niks gezien. Toen zijn we nog naar een riviertje op fraser island geweest waar je lekker doorheen kon lopen en zwemmen. Toen was het alweer zover om naar een camping op te gaan zoeken en te gaan eten. De volgende dag hebben we een 6,5 kilometer lange wandeling langs een riviertje en een groot meer. Uiteindelijk kwamen we bij lake Mckenzie aan, maar naar 10 minuten begon het te regenen en dus zijn we maar naar de auto gegaan en gaan eten. Nu was het alweer tijd om terug te gaan naar de veerboot. Toen we terug waren op het hostel zijn we meteen aangereden richting de agnes waters, maar we zijn eerder gestopt omdat het al donker was.

In ons volgende verslag komen de whitsundays, anders wordt het verhaal wel heel lang. Met ons gaat nog steeds alles goed, we hebben het nogsteeds erg naar ons zin en het weer is heel goed. Australie zit er al bijna op (nog 10 dagen), maar we hebben super veel zin in bali!!

Groeten uit australie!

• 02 Mei 2012 - 07:43

Elian-Peter En Ilse:

Hoi Pim en Ashley
    Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen,jullie hebben weer veel gezien en gedaan. Jullie genieten er erg van zoals we hier lezen en ook regelmatig horen.
    Maak er nog een leuke tijd van in Australië en op naar Bali om daar weer verder te genieten.
    Heel veel groetjes van Elian -Peter en Ilse

• 02 Mei 2012 - 10:21

Opa En Oma :

wat een lang verslag jullie hebben het nog steeds goed naar jullie zin lees ik je geniet er maar lekker van groetjes van opa en het ooooooooooooortje xxxxx

• 02 Mei 2012 - 10:26

Peter En Petra Van G:

Ik ben met jullie verslag wel weer even bezig geweest, maar schitterend.
    Zoveel mooie dingen,reizen,aventuren alles is prachtig.
    Bali is ook mooi en lombok is nog niet zo toeristisch.
    Geniet nog veel met elkaar want voor je het weet is het voorbij.
    Peter en Petra.

• 02 Mei 2012 - 16:05

Tante Karin:

hoi luitjes wat leuk dat jullie het nog steeds leuk hebben en dat elke dag opnieuw weer n belevenis is met steeds weer nieuwe ervaringen veel plezier nog en hopelijk op bali ook veel avontuur en plezier dikke kus

• 02 Mei 2012 - 16:10

Marloes:

Howdie reizigers! Heerlijk jullie verhaal te lezen! Hebben jullie geen cookie geprobeerd in Byron Bay of is dat gecensureerd :P?? Wat vond je van de vegemite Ashley? Tof dat jullie naar Fraser zijn geweest en dat je veel surft Pim! Veel plezier nog even in Aus en lekker genieten in Bali! XXXX

• 04 Mei 2012 - 15:34

Anouk:

Mensenlief, wat is dit een lang verhaal zeg. Pim, hoelang heb je hier over gedaan? Ja, ik weet dat Pim dit schrijft aan de weinig spelfouten te zien, haha!
    Maar wat geweldig om dit te lezen zeg. Ik kan me er geen voorstelling van maken, maar dat maakt het juist zo leuk. Ik kan niet wachten totdat ik jullie bruine koppies weer zie! Voor mij kan het niet snel genoeg 16 juni zijn. Maar voor nu, geniet ervan! Zoveel als jullie maar kunnen!

Ik spreek jullie snel!
    xxxxxxx

• 05 Mei 2012 - 06:44

Audrey:

heeeey ashley en pim
    ik heb ook super zin in bali en ik mismjullie heel erg
    xxx audrey

• 13 Mei 2012 - 00:30

Arend En Marietje:

hallo ashley en pim de groeten vanuit perth waar we nu bij mijn zuster zijn.we vertrekken de 18 naar ellis beach en gaan de 25 weer naar huis veel plezier in bale en de hartelijke groeten van ons beiden